Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  • Hvordan får vi tilgang / API nøkkel til feed® API
    • API nøkkel for din feed® kan bestilles via support@isys.no. Ved bestilling så bør du oppgi:
      • Angi ønsket navn på selve API nøkkelen slik at dere kan gjenkjenne dette i endringshistorikk (f.eks "isys")

      • Angi hvilke rettigheter API nøkkel skal ha (kan ha flere)

        • import (Har da tilgang til å importere og redigere alt av data i din feed®)
        • export (Har da tilgang til å hente ut alt av data i din feed®)
        • external job (Denne er for å ha tilgang til API for å registrere eksterne jobber en kan styre fra feed, samt rapportere tilbake status / feilmeldinger på jobb)


  • Hvilken versjon av feed® har vi?
    • Ved å klikke på initialene dine oppe i høyre hjørne for å se meny med tilgang til bl.a "Min side" så kan du se gjeldende versjonsnummer av feed® som vist her:
  • Jeg finner ikke det jeg leter etter i nedtrekkslisten ?!?
    • Nedtrekkslister i feed® kan potensielt inneholde veldig mange mulige verdier. Hvis det er tilfellet så vil ikke alle være synlige hvis du åpner og scroller i listen uten å først begynne å skrive inn hva du ønsker. Så hvis du ikke ser det du vil ha, prøv å skrive de første bokstavene i hva du leter etter og så bør det raskt dukke opp.
  • Jeg har lagt til kolonne med attributt/tekst "X" i produktoversikten, det er mange produkter uten noe verdi her som jeg ikke får redigere og når jeg søker etter produkter som mangler verdi for "X" så får jeg ingen treff ?!?
    • En kan kun redigere attributt/tekst "X" hvis dette er tilgjengelig i produktmal som er satt på produktet. For produkter i produktoversikten som ikke har "X" tilgjengelig i sin mal, vises dette feltet tomt uten noe verdi og det vil heller ikke være mulig å redigere dette feltet. Ettersom søk på attributter som mangler verdi kun søker blant produkter hvor aktuell tekst/attributt er tilgjengelig i produktmalen, så vil disse heller ikke blir returnert ved slike søk.
  • Jeg har opprettet en ny attributt / tekstfelt, men jeg ser det ikke på produktet mitt?
    • For at egendefinerte attributter/tekster skal vises på et produkt så må det legges inn i tilhørende produktmal, dette gjøres via stamdata. Hvis du ikke ser attributt eller tekstfelt som forventet så sjekk om det finnes i produktmalen til produktet. Et produkt må ha en mal for å se egendefinerte attributter / tekster.
  • Jeg søker etter "XXX", men får ikke treff ¨på produkt "XXXmedmere"
    • Når du benytter fritekstsøk øverst i feed® så søker en på tvers av informasjon i produkthodet, egendefinerte attributter og tekster. Det er med andre ord sannsynlig at en kan treffe ganske bredt i søkeresultatet. Derfor, og med tanke på ytelse, så søker fritekstsøket etter treff på hele ord i søkestrengen. Med andre ord, hvis du søker etter "fot" så treffer du bare produkter som har ordet "fot" i seg ett eller annet sted, f.eks i en attributt, produktnavnet eller kanskje i en markedstekst. Du vil derimot ikke treffe et produkt som inneholder ordet "fotball" hvis du søker etter "fot".