Når konfigurasjonen er satt opp og eventuelle godkjenninger har blitt gjort er det klart for å importere produktdata.
Det finnes forskjellige måter å utføre en import på:
- Fra konfigurasjonen
- Via planleggeren
- Enkeltimport for 1 produkt
Fra konfigurasjonen
I kontekstmenyen på konfigurasjonen (...) finnes en knapp som heter "Synkroniser alle produkter".
Denne henter ut alle produkter som ligger i godkjent-listen og oppdaterer/oppretter tilhørende produkter i din feed® med data fra avsender.
Via planleggeren
I planleggeren kan det settes opp en planlagt jobb av type feed2feed.
Den største forskjellen mellom en jobb som går via planleggeren og en som er satt i gang via konfigurasjonen er at det fra konfigurasjonen alltid kjøres en full uthenting og import,
mens det via planleggeren kun hentes endringer siden sist kjøring. Det vil si at en import kjørt via planleggeren er mye raskere for å importere endringer, men en full import kanskje kan være fornuftig dersom du ønsker å importere alle produktene.
Enkeltimport for 1 produkt
Det er også mulig å importere et produkt av gangen. Naviger inn til produktet og finn feed2feed ikonet (kan være gjemt i kontekstmenyen på produktet). Velger du denne måten å importere vil den kjøres samme logikk som en "full import", men da kun for det ene produktet.
Logg
I likhet med andre typer jobber vil det være en logg som ligger under Integrasjoner → Jobber.
Her vil du finne eventuelle feil som har oppstått samt informasjon om hvor mange produkter som blitt opprettet/oppdatert.