Hver gang en gjør en eksport av ett eller flere produkter fra feed® til NOBB så opprettes det en eksportjobb som en kan se status på i jobboversikten.
Eksport av produkt til NOBB består av flere operasjoner som må utføres i riktig rekkefølge for å oppdatere vareinformasjon, bilder, dokumenter, forpakninger og priser.
På grunn av dette vil det ta litt tid fra en starter en eksport til all informasjon er ferdig overført og oppdatert i NOBB.
For å se hvorvidt en eksport er ferdig, eller om det har vært noen problemer med jobben så kan en sjekke dette i jobboversikten.
OBS: Når du går inn på "Jobboversikt" så vil du først se en oversikt over type jobber, her kan en ha både NOBB eksporter og for eksempel WooCommerce eksporter hvis en har dette.
Ved å velge aktuell jobb så kommer du inn og ser liste over jobber som er utført som vist under.
OBS. Ved eksport av nye produkter vil en kunne få feilmelding om at bilde, pris og / eller forpakninger mangler selv om disse finnes på produkt i feed®. Dette skyldes at en først oppretter selve varen for å få tildelt et NOBB nummer før disse kan opprettes. Hvis dette tar litt tid så vil en få svar fra NOBB om at vare er opprettet, men mangler bilde, pris og / eller forpakning og dermed vises med avvik fram til at eksport er ferdig med å laste opp øvrig informasjon. Vent derfor til eksport jobb (Se jobboversikten) er ferdig før dere behandler eventuelle avvik. Melding om manglende bilde og forpakninger vil forsvinne når disse er ferdig opprettet i NOBB forutsatt at alt går OK.