Arbeidsflyter gir superbrukere og administratorer muligheten til å opprette globale arbeidsflyter. Globale arbeidsflyter vil være tilgjengelig for alle brukere å legge til på dashbordene sine. For å opprette en global arbeidsflyt, bare merk "Global arbeidsflyt" i dialogen for opprettelse. Hvis du har en eksisterende arbeidsflyt, kan dette også settes i dialogen for oppdatering.
Hvis du kun har tilgang som en vanlig bruker, kan du fortsatt opprette egne arbeidsflyter, men du kan ikke publisere dem for andre å se.
Hva er en arbeidsflyt?
Det er en enkel måte å navngi en beholder med et passende navn og legge til flere lagrede søkeresultater i den beholderen. Hvis du har en eksportintegrasjon til et e-handelsnettsted eller en bedriftsportal, kan det være viktig å sikre at visse bilder, dokumenter, tekster eller andre attributter er på plass for produktene.
Du kan opprette enkeltstående søk for dette, men da må du huske hvilke søk du skal følge med på.
Ved å legge til en arbeidsflyt kan du samle disse spesifikke søkene i en arbeidsflyt.
Opprett en arbeidsflyt:
Klikk på Innstillinger.
Klikk på Mine arbeidsflyter.
Under Arbeidsflyt finner du dine egne arbeidsflyter og globale arbeidsflyter. Herfra kan du klikke på dine egne arbeidsflyter (eller globale arbeidsflyter, hvis du har tilgang) for å redigere dem, eller du kan opprette nye arbeidsflyter ved å trykke på den runde +-knappen nederst til høyre.
Hvis du er administrator eller superbruker, kan du opprette en global arbeidsflyt som vil være tilgjengelig for alle brukere. Hvis ikke, kan du opprette dine egne arbeidsflyter.
Du oppretter navngitte seksjoner i arbeidsflyten. Antallet seksjoner og deres formål bestemmer du selv. Det kan være for å kategorisere eller prioritere seksjoner. Minimum er én seksjon. Klikk på den runde +-knappen for å opprette en seksjon.
Navngi seksjonen. Hvis flere brukere benytter arbeidsflyten og bruker ulike språk, bør du navngi seksjonen på disse språkene. Ellers vil den være tom for brukerne.
Når en seksjon er opprettet, kan du legge til lagrede søk ved å klikke på Rediger søk.
På rullegardinlisten Legg til søk vil du bare se dine egne lagrede søk. Hvis du trenger å bruke noen av de globale søkene i arbeidsflyten din, må du gå inn i det søket. Klikk på de tre prikkene og lagre det globale søket som et lokalt brukersøk. Deretter kan du legge det til.
Dette gjelder selv om du oppretter en global arbeidsflyt. Når du publiserer en global arbeidsflyt, vil søkene som brukes i arbeidsflyten være synlige for andre brukere, selv om de ikke er globale søk.
Viktig:
Alle med administrator- eller superbrukerrettigheter kan gå inn i en global arbeidsflyt og legge til eller fjerne et søk (eller en seksjon) i den arbeidsflyten. De kan også endre rekkefølgen på søkene.
Hvis et søk i arbeidsflyten endres og deretter oppdateres, vil det også bli oppdatert i arbeidsflyten.