Med feed® NOBB-modul får en full oversikt over sine NOBB produkter i vårt nye dashboard.
Her ser man hvor mange produkter en har i feed® som synkroniseres med NOBB, samt hvilken status de har. Det er 8 forskjellige statuser et produkt i feed® kan ha med tanke på NOBB
Alle påkrevde data er på plass og gyldige og har blitt synkronisert til NOBB uten feilmeldinger, hvis alle ønskede data er ferdig utfylt så kan en trykke på denne for å komme til et produktutvalg hvor man kan velge å publisere til NOBB for godkjenning.
Selv om produktet er "Klar til godkjenning" så betyr ikke det nødvendigvis at alle ønskede data på produktet er fylt ut, kun de som er påkrevde. |
Dette er produkter som er markert som "NOBB produkt", men som ikke har noen verdi i felt for NOBB nummer. Ved å trykke her går en inn på et produktutvalg hvor man kan sende inn produkter for opprettelse i NOBB. Hvis alle påkrevde felt er fylt ut så vil det opprettes i NOBB, bli tildelt et NOBB nummer som automatisk blir oppdatert tilbake på produktet i feed®.
Opprettelse av produkt i NOBB forutsetter at alle påkrevde felter i NOBB er fylt ut før en sender det til NOBB. Hvis noe mangler så vil validering av produkt feile. Du kan se status på eksport jobb i jobboversikten med eventuelle feilmeldinger som må korrigeres før produkt(er) kan opprettes. |
Normalt så er det kun ved oppstart, før en utfører en "On-boarding" av NOBB produkter til feed for å "komme ajour" at det skal finnes produkter i denne statusen. Hvis en eksporterer et produkt fra feed® med denne statusen, og angitt NOBB nummer finnes i NOBB, vil alle verdier på knyttede felter bli oppdatert med verdi fra feed®. I tillegg vil eventuelle bilder, dokumenter og forpakninger fra feed® bli oversendt og potensielt opprette duplikater. Hvis en gjør dette uten å "on-boarde" produktet først (kontakt support for on-boarding) så er det viktig at en sikrer at informasjon i feed® er oppdatert før eksport og at en eventuelt rydder duplikate bilder, dokumenter og forpakninger fra NOBB i etterkant. |