NOBB har krav og regler for produktinformasjon som må oppfylles for å opprette og godkjenne produkter. Hvis et produkt har mangler eller ugyldige data, vil en rapport over avvik være tilgjengelig på produktet i feed® etter synkronisering.

Når du har rettet opp eventuelle rapporterte avvik, kan du starte en ny eksport av produktet til NOBB direkte ved å klikke på NOBB-ikonet (1.). 
*Hvis du ikke ser NOBB ikonet som vist på skjermbildet. se info lenger ned.


For å se informasjon om eventuelle avvik og statusen til et produkt i NOBB, gå til "NOBB"-fanen (2.).

Her vil du se produktets status i NOBB hvis det har blitt synkronisert (3.), og hvis det er avvik, en liste over nødvendige korrigeringer (4.).

Du kan også se dato og klokkeslett for den siste synkroniseringen fra feed® til NOBB for det valgte produktet (5.).



Merk: Når du eksporterer nye produkter, kan det oppstå feilmeldinger som indikerer at bilder, priser og/eller forpakning mangler, selv om disse er til stede på produktet i feed®. Dette skyldes at produktet først opprettes for å bli tildelt et NOBB-nummer før disse tilleggene kan legges til. Hvis denne prosessen tar tid, vil du motta en respons fra NOBB som indikerer at produktet er opprettet, men mangler bilder, priser og/eller forpakning. Disse avvikene vil vedvare til eksporten er fullført og den gjenværende informasjonen er lastet opp.

Derfor, vent til eksportjobben er ferdig (se jobboversikten) før du tar tak i eventuelle avvik. Meldinger om manglende bilder og forpakning vil forsvinne så snart disse detaljene er fullt opprettet i NOBB, forutsatt at alt går som det skal.



*TIPS: 

Hvis du har NOBB modulen så er ikke NOBB satt opp som en festet knapp på produkt som standard.
NOBB vil da være tilgjengelig via kontekst menyen (1) 

For å gjøre den lett tilgjengelig på produktkortet så kan man velge den som festet knapp ved å trykke på kontekst menyen (1) og trykke på "Endre festede knapper" og trykke på "NOBB" for å synliggjøre den som en hurtigknapp ved siden av kontekstmenyen.