Hver gang du eksporterer ett eller flere produkter fra feed® til NOBB, opprettes det en eksportjobb som du kan spore i jobboversikten.

Eksport av et produkt til NOBB innebærer flere operasjoner som må fullføres i riktig rekkefølge for å oppdatere produktinformasjon, bilder, dokumenter, forpakning og priser.

På grunn av denne prosessen kan det ta litt tid fra eksporten starter til all informasjon er fullstendig overført og oppdatert i NOBB.

For å sjekke om en eksport er fullført, eller om det har oppstått problemer med jobben, kan du se statusen i jobboversikten. 

Trykk på:

  1. Integrasjoner (menypunktet på venstre side)
  2. Jobber
  3. NOBB eksport
  4. klikk på jobben du ønsker å se detaljene på.
  5. Inne på jobb detaljer så trykk på linje med advarsel eller feil for å se detaljene. 


Merk: Når du går inn på "Jobboversikten," vil du først se en oversikt over jobbtyper. Denne listen kan inneholde mange andre jobber enn Nobb Eksport.

Er det mye i listen kan du filtrere på jobbtype NOBB for å redusere antall linjer på listen.



Merk: Når du eksporterer nye produkter, kan du motta feilmeldinger som indikerer at bilder, priser og/eller forpakning mangler, selv om disse er til stede på produktet i feed®. Dette skjer fordi produktet først opprettes for å bli tildelt et NOBB-nummer før disse tilleggene kan legges til. Hvis denne prosessen tar tid, vil du få en melding fra NOBB som indikerer at produktet er opprettet, men at det mangler bilder, priser og/eller forpakning, og dermed vil det vise avvik frem til eksporten er fullført og den resterende informasjonen er lastet opp.

Derfor, vent til eksportjobben er ferdig (se jobboversikten) før du tar tak i eventuelle avvik. Meldinger om manglende bilder og forpakning vil forsvinne så snart disse detaljene er fullt opprettet i NOBB, forutsatt at alt går som det skal.