NOBB har krav og regler for produktinformasjon som må oppfylles for å få opprettet og videre godkjent produkter. Hvis et produkt har mangler og, eller ugyldig data så vil en kunne se en rapport på avvik inne på produktet i feed® etter at det er synkronisert.
Når en har korrigert eventuelle avvik som rapporteres her så kan man trigge en ny eksport til NOBB for aktuelt produkt direkte ved å trykke på NOBB icon (1.) 

Informasjon om eventuelle avvik og status på et produkt i NOBB så må en gå inn på arkfane for "NOBB" (2.)
Her vil en se status på produktet i NOBB hvis synkronisert (3.) og, hvis det er noen avvik, en liste med nødvendige korrigeringer (4.). 
En kan også se tidspunkt for sist synkronisering fra feed® til NOBB for valgt produkt (5.) 


OBS. Ved eksport av nye produkter vil en kunne få feilmelding om at bilde, pris og / eller forpakninger mangler selv om disse finnes på produkt i feed®. Dette skyldes at en først oppretter selve varen for å få tildelt et NOBB nummer før disse kan opprettes. Hvis dette tar litt tid så vil en få svar fra NOBB om at vare er opprettet, men mangler bilde, pris og / eller forpakning og dermed vises med avvik fram til at eksport er ferdig med å laste opp øvrig informasjon. Vent derfor til eksport jobb (Se jobboversikten) er ferdig før dere behandler eventuelle avvik. Melding om manglende bilde og forpakninger vil forsvinne når disse er ferdig opprettet i NOBB forutsatt at alt går OK.

  • No labels