Her har vi har samlet noen spørsmål som ofte blir stilt  Dokumentasjonen til API’ene finnes på de respektive swagger sidene. Der kan en finne informasjon om hva de forskjellige endepunktene gjør, og hvilke parametre en kan sende med. Det anbefales å sjekke dokumentasjonen først.

Generelt

  • Hvordan får vi tilgang / API nøkkel til feed® API
    • API nøkkel for din feed® kan bestilles via support@isys.no. Ved bestilling så bør du oppgi:
      • Angi ønsket navn på selve API nøkkelen slik at dere kan gjenkjenne dette i endringshistorikk (f.eks "isys")

      • Angi hvilke rettigheter API nøkkel skal ha (kan ha flere)

        • import (Har da tilgang til å importere og redigere alt av data i din feed®)
        • export (Har da tilgang til å hente ut alt av data i din feed®)
        • external job (Denne er for å ha tilgang til API for å registrere eksterne jobber en kan styre fra feed, samt rapportere tilbake status / feilmeldinger på jobb)


  • Hvilken versjon av feed® har vi?
    • Ved å klikke på initialene dine oppe i høyre hjørne for å se meny med tilgang til bl.a "Min side" så kan du se gjeldende versjonsnummer av feed® som vist her:
  • Jeg finner ikke det jeg leter etter i nedtrekkslisten ?!?
    • Nedtrekkslister i feed® kan potensielt inneholde veldig mange mulige verdier. Hvis det er tilfellet så vil ikke alle være synlige hvis du åpner og scroller i listen uten å først begynne å skrive inn hva du ønsker. Så hvis du ikke ser det du vil ha, prøv å skrive de første bokstavene i hva du leter etter og så bør det raskt dukke opp.
  • Jeg har lagt til kolonne med attributt/tekst "X" i produktoversikten, det er mange produkter uten noe verdi her som jeg ikke får redigere og når jeg søker etter produkter som mangler verdi for "X" så får jeg ingen treff ?!?
    • En kan kun redigere attributt/tekst "X" hvis dette er tilgjengelig i produktmal som er satt på produktet. For produkter i produktoversikten som ikke har "X" tilgjengelig i sin mal, vises dette feltet tomt uten noe verdi og det vil heller ikke være mulig å redigere dette feltet. Ettersom søk på attributter som mangler verdi kun søker blant produkter hvor aktuell tekst/attributt er tilgjengelig i produktmalen, så vil disse heller ikke blir returnert ved slike søk.
  • Jeg har opprettet en ny attributt / tekstfelt, men jeg ser det ikke på produktet mitt?
    • For at egendefinerte attributter/tekster skal vises på et produkt så må det legges inn i tilhørende produktmal, dette gjøres via stamdata. Hvis du ikke ser attributt eller tekstfelt som forventet så sjekk om det finnes i produktmalen til produktet. Et produkt må ha en mal for å se egendefinerte attributter / tekster.
  • No labels